اگر ترموستات هانیول می خواهید، لطفاً اصل آن را بخرید!

مدتی است متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که در بازار مصرفی ترموستات هایی به نام برند هانیول عرضه می شوند که هیچ بویی از کیفیت و خوشنامی این برند مطرح جهانی نبرده اند. مدت زمان کارکرد این ترموستات ها گاها” به چند هفته نرسیده و از لحاظ دقت تنظیم دما نیز عملا” کارایی خاصی ندارند. شاید حتی بتوان گفت کیفیت ساخت این محصولات، از محصولات درجه 3 بسیاری از کشور ها نیز پایین تر باشد با این حال به دلیل قیمت پایین تر بسیاری از متقاضیان را فریب می دهد. البته این موضوع که در نهایت مشتری بیش از هزینه اولیه متضرر خواهد شد موضوعی است که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت ترموستات هالو T6861 تقلبی و اصلی :

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید هر دو ترموستات از لحاظ ظاهر کاملا” مشابه یکدیگر هستند. تنها ملاک تشخیص ترموستات اصل از تقلبی، باز کردن آن و مقایسه برد الکترونیکی این دو با یکدیگر است.

 

 ترموستات اصل

ترموستات تقلبی

 برد الکترونیکی  قوی  بسیار ضعیف
 آسیب پذیری در اثر تغییر ولتاژ  مقاوم  آسیب پذیری بالا
 تنظیم دقیق کمپرسور  دقت بسیار بالا  ندارد
 کیفیت جنس بدنه  کیفیت اصل هانیول  پایین
فرمان کمپرسور  فرمان دقیق کمپرسور  ندارد

* لازم به ذکر است با توجه به موارد فوق، از آنجایی که ترموستات تقلبی قابلیت قطع کمپرسور و تنظیم دقیق دما به نسبت دمای تعیین شده توسط کاربر را ندارد، لذا این فرایند به دلیل کارکرد مداوم سیستم فن کویل و عدم قطع به موقع باعث افزایش شدید مصرف برق و انرژی گردیده و مصرف کننده هزینه های بسیار بالایی را متحمل خواهد شد.

* دقت تنظیم دما در ترموستات اصل هانیول باعث می شود نیازی به تنظیم دستی سرعت فن نبوده و با قرار دادن ترموستات روی حالت اتوماتیک، کاربر احساس کاملاً راحتی می کند.

تفاوت ترموستات T6373 تقلبی و اصلی :

از لحاظ ظاهر و حتی برد الکترونیکی  هر دو  ترموستات اصل و غیر اصل کاملا” مشابه یکدیگر هستند. در حال حاضر تنها راه تشخیص اصل بودن این محصول برچسب داخل کاور آن است؛ در ترموستات های طرح یا فیک برچسب داخلی ترموستات با کد T6373B1239 درج شده است. لازم به ذکر است گاها” همین ترموستات طرح درون جعبه ترموستات های اصل ( کد T6373B1130 ) قرار داده می شود.

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، دیافراگم ترموستات اصل هانیول T6373 بزرگتر بوده و کاملا” قابل تشخیص است ( تصویر ترموستات فوق که دیافراگم را روی دستگاه نشان می دهد ، ترموستات اصل است ). تنظیم دما در ترموستات با دیافراگم بزرگ، بسیار دقیق تر صورت می گیرد. ترموستات اصل هانیول علاوه بر دیافراگم، از برد با کیفیت و همچنین جنس بدنه مناسبی برخوردار است.

مورد مهمی که در تهیه ترموستات اصل باید در نظر داشته باشید این است که علاه بر کیفیت ساخت بالا و جنس پلاستیک مورد استفاده آن، برد آن نیز از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار است که این امر سبب طول عمر بیشتر دستگاه می شود. همچنین کیفیت بسته بندی دستگاه نیز به مراتب بهتر از نوع تقلبی است.

 

 ترموستات اصل

ترموستات تقلبی

 برد الکترونیکی  قوی  بسیار ضعیف
 آسیب پذیری در اثر تغییر ولتاژ  مقاوم  آسیب پذیری بالا
 کیفیت جنس بدنه  کیفیت اصل هانیول  پایین

* لازم به ذکر است با توجه به موارد فوق، از آنجایی که ترموستات تقلبی در تنظیم دما به درستی عمل نمی کند، سبب افزایش شدید مصرف برق و انرژی گردیده و مصرف کننده هزینه های بسیار بالایی را متحمل خواهد شد.

همانطورکه در تصاویر فوق واضح است، تشخیص ترموستات اصل هانیول از ترموستات تقلبی اندکی مشکل است. دلیل آن نیز گستردگی انواع مدل های تقلبی موجود در بازار، مجاری واردات متغیر، تغییر دائم فاکتور های مشخص کننده تقلبی بودن جنس و امکان خرابی ترموستات در اثر اشتباه حین باز کردن باکس محصول است.

به همین دلیل توصیه می شود که محصول را از مجاری معتبر که دارای شرکت رسمی هستند خریداری کنید. نمایندگی هانیول در ایران این اطمینان را به شما می دهد که محصول عرضه شده اصل بوده و روی آن گارانتی یکساله عرضه می کند.

مزیت های خرید ترموستات هانیول از نمایندگی اصل هانیول :

  • اطمینان از اصالت کالا و کیفیت بالای آن
  • گارانتی یکساله معتبر
  • پاسخگویی کارشناسان فنی و مهندسین شرکت در تمام ساعات اداری
  • پشتیبانی قوی
  • امکان قبول پروژه نصب و راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع برای پروژه ها شامل فن کویل، داکت اسپلیت، سیستم های گرمایش از کف و…

ما در هانیول خود را ملزم به عرضه جنس با کیفیت به مشتری دانسته و تمامی ترموستات های خود را به همراه گارانتی معتبر عرضه می نماییم چرا که معتقدیم احترام به مشتری و عدم سوء استفاده از ناآگاهی وی نه تنها اصلی اخلاقی و انسانی است، بلکه با جلب اعتماد وی موجبات همکاری های آتی نیز فراهم خواهد شد.